lördag 1 juni 2024

Alice är klok, tydlig och rak i sina åsikter

Ett foto på Alice Teodorescu Måwe
som jag plåtade vid hennes briljanta
tal på årets KDdagar
LÖRDAGAR ÄR OFTAST en dag som vi hemma hos oss prioriterar för praktiskt arbete. För min del har det den här lördagen varit arbete med en stensättning kopplad till vår altan som behövde justeras. Samtidigt som man jobbar är det tid för att lyssna i hörselskydden på sådant som är intressant. För mig har det som allra mest fångat mig just idag varit intervjuer och tal med vårt förstanamn på EU-valsedeln, Alice Teodorescu Måwe. Jag slås av hur klok, kunnig och rak Alice är i sina åsikter. Hon är tydlig med vikten av värderingar och vad som krävs för fortsatt välstånd och fred. Jag hoppas innerligt att Alice ska få en plats i EU-parlamentet, hon behövs verkligen där!

ETT BRA LYSSNINGSTIPS på en av dessa intervjuer är den som gjorts av Svenska Dagbladets ledarredaktion. Du hittar den på följande länk: