fredag 24 februari 2023

Bra samtal mellan ordförande i länets kommunfullmäktige

Ingemar Eriksson och Linda Danielsson
LINDA DANIELSSON i Mullsjö var tidigare min kollega som kommunalråd. Nu har hon, såväl som jag, blivit ordförande i fullmäktige. Idag träffades vi igen och denna gång för att samtala med ordförandekollegor i länets olika kommunfullmäktige.
   Linda bjöd in till träffen tillsammans med mullsjöpolitikens nestor, Ingemar Eriksson. Samlingen var på anrika Mullsjö hotell- och konferens.

DET BLEV EN BRA träff där jag fick del av erfarenheter och idéer från hur andra kommuner i länet utvecklar arbetet i fullmäktige. Jag fick förslag på hur man kan jobba annorlunda med medborgarförslag och hur dialogen med kommuninvånarna kan bli bättre. Flera hade prövat debatter med olika teman och tyckte det gav bättre fart i diskussionerna, kanske något för oss? Vi pratade också om hur man ska arbeta med samtal kopplat till gruppledare och presidiet i kommunstyrelsen. Nästa träff blir i Nässjö med Pernilla Ivarsson (KD) som värd. Jag tycker det blev en bra dag i Mullsjö och ser fram emot kommande träffar!