söndag 8 november 2020

Lättad över Joe Biden och visst finns pristagare

Joe Biden talar till nationen
VI ÄR MÅNGA utöver hela världen som äntligen kan pusta ut! Det känns så bra att Joe Biden valts till USA:s 46:e president!  Jag lyssnade till både hans och vice president Kamala Harris segertal. Elegant, ödmjukt och enande tal till nationen. Så talar stora ledare!

SAMTIGT SURAR TRUMP och sprider osanna rykten. Han vägrar acceptera det solklara utfallet i valet och skyller på fusk, media och att han är motarbetad. Jag såg att Fredrik Reinfeldt utnämnt Donald Trump till USA:s genom tiderna sämsta president, jag håller med. 
    Ni som läser bloggen vet att jag beundrade John McCain. John mötte Barack Obahma i en presidentvalskampanj 2008 och förlorade. Jag rekommenderar dig att se hans tal direkt efter valförlusten. Se på följande länk hur en riktigt stor ledare tar en förlust: https://youtu.be/NvgqRKYapU8

I TIDNINGEN OCH RADIO har det gjort en stor grej av att en av våra kommunala politiker lite obetänksamt uttryckt att det inte i år fanns "värdiga vinnare av miljöpris och byggpris". detta gavs som skäl för att det inte ska delas ut något pris i år.

VISST FINNS DET MÅNGA värdiga pristagare. Svårigheten är mest att välja ut vilka av dem som ska utses. För min del skulle jag gärna gett årets miljöpris till kommunens samhällsföreningar som genom en stor ideell insats hjälper till med en uppskattad insamling av trädgårdsavfall. 
    Årets byggpris tycker förslagsvis skulle kunna gå till Hemhagen Fastigheter som bygger 48 lägenheter vid Sturevallen. De första lägenheterna är inflyttningsklara i höst. Detta är den största privata byggnationen av lägenheter åtminstone sedan 70-80-talet. Kanske har det aldrig tidigare gjorts en så stor satsning i en byggnation. 

I SÄVSJÖ FINNS MÅNGA goda exempel på fantastiska insatser både inom byggande och miljö!