måndag 30 november 2020

Teamsdag och jakt på möss

En som hamnat i fällan
DET BLIR ALLT mer digitala möten och programmet Teams verkar mer och mer bli standard i de sammanhang där jag är med. Arbetsveckan började med ett möte där vi som är kommunstyrelsens ordförande i höglandskommunerna samtalade om rekrytering av ny chef för Höglandsförbundet. Det har också varit rad planeringsmöten här i Sävsjö kommun.

UNDER KVÄLLEN har vi haft vårt andra digitala gruppmöte. Denna gång var Gunnel Lundgren ordförande och hon skötte uppdraget med bravur. Roligt att vi är många som deltar och att det fungerar så väl att träffas digitalt!

DET SÄGS att det är extra mycket möss i år. Något som märks hemma hos oss för i år har några av dessa skadedjur lyckats ta sig in i våran källare. Jag tycker det fungerar bra med slagfällor och för min del brukar jag klämma dit en bit mandel. Ibland lyckas de dock pillra bort mandeln utan att fällan slår igen. Jag läste i tidningen om att ett klippigt knep är att använda "Snickers" istället. Jag hade ingen Snickers hemma så jag gjorde en egen blandning av smält choklad och mandel och har använt det som bete. Återstår att se om det går ännu bättre att överlista mössen med detta nya knep.