söndag 21 juni 2026

Sommarandakt och sjöliv

UNDER EN GOD FRUKOST tittade vi på årets första sommarandakt i SVT. Bakom andakterna står Brunnsparkskyrkan i Tranås, som i år bjuder på trädgårdstankar från Maria Gustin Bergströms vackra trädgård. Den första andakten hade jord som tema, och utifrån det fick vi både odlingstips och tankar om tro. Maria Eriksson, pastor och föreståndare i Brunnsparkskyrkan, delade med sig av sina reflektioner, och vi fick också njuta av sång framförd av den så kallade Dubbelkvartetten. Det blev en varm och inspirerande sommarandakt som jag gärna rekommenderar.

RESTEN AV DAGEN, ända fram till kvällskvisten, tillbringade vi ute på Allgunnen. Vi hade med oss  potatissallad och kyckling till lunch, och till eftermiddagsfikat njöt vi av goda wienerbullar. Hustrun hade fiskelycka och fick flera napp, medan fiskarna inte visade något större intresse för mitt bete den här gången. Det blev en ljuvlig söndag på sjön!