![]() |
| Många härliga färger på Jönköpings internationella matmarknad. På fotot erbjöds godis. |
DÄREFTER FORTSATTE VI till Grafitgrå, en inspirerande inredningsbutik på Kaxholmen som även rymmer café och modebutik under samma tak. De robusta, till stor del egendesignade betongprodukterna och den harmoniska färgskalan i grått och grönt ger butiken en alldeles särskild karaktär. Det som kanske ändå gör Grafitgrå allra mest speciellt är deras värdegrund. De betonar vikten av det personliga mötet, omsorg om människor och en stark tro på relationen med Gud. Besökare möts av värme, lyhördhet och en genuin känsla av att möjligheter finns överallt. År 2020 tilldelades de Jönköpings Stora Stadsbyggnadspris i kategorin ”God miljö” ett välförtjänt erkännande.
SEDAN BLEV DET BAD och en härlig fikastund vid Hunnerydsbadet som ligger vid Landsjön. I solskenet njöt vi av Annettes hembakade rabarberkakor och den fina gemenskapen tillsammans. Dagen rundades av i centrala Jönköping med ett besök på den internationella matmarknaden. Som avslutning unnade vi oss glass på Buon Gelato, som enligt många serverar en av Sveriges bästa gelatoglass. Här erbjuds ett 15-tal fantastiska smaker, tillverkade av lokala råvaror från Rudenstams och Strands Gård.
DET BLEV EN DAG fylld av gemenskap, upplevelser, glädje och tacksamhet, en sådan dag som man gärna bär med sig länge i minnet.
NÅGRA FOTON FINNS på följande länk:
https://savsjo.blogspot.com/2026/06/en-harlig-dag-tillsammans-i.html




