lördag 23 mars 2019

Tacksam över att fått känna Rolf Grönwald

I september var Rolf med och fikade
när vi firade valframgången
VISSA DAGAR KOMMER med tråkiga besked, idag är en sådan dag. Journalisten och vännen Rolf Grönwald har avlidit och det känns så sorgligt. Många minnen kommer från alla de år som vi har känt varandra.

JAG ÄR SÅ TACKSAM över att fått lära känna Rolf hans humor, förmåga att fånga upp intressanta nyheter, formuleringskonst och varma hjärta.

MÅNGA ÄR DE GÅNGER som jag blivit intervjuad och från början var det tufft. Rolf var professionell, rak, burdus och kunnig när han kom med sina frågor. Han lärde mig den hårda vägen att det inte är lönt att slingra sig utan ärligt säga som det är. Hans texter var välskrivna med ett mustigt språk. Pennan var vass men jag blev alltid schysst behandlad. Efterhand växte det fram ett förtroende och jag fick ofta del av hans omtänksamhet och humor. Jag kommer sakna våra samtal men bär med mig många goda minnen. Mina tankar och böner går till Siv och de som stod Rolf allra närmast!