onsdag 2 augusti 2017

Att reparera är bra för mig och för miljön

Efter en dags byggande så behövs översyn av verktyg och maskiner. I kväll har jag fixat en sladd till cirkelsågen.

IBLAND KÄNNS det som att laga grejor är en ständig och aldrig sinande arbetsuppgift. När barnen var små handlade det förstås ofta om leksaker som krånglade. Hemma hos oss har, precis som hos många andra familjer, gällt att  "Det som pappa inte kan laga är sönder och det som mamma inte kan hitta är borta. Så är det bara."

ATT LAGA OCH REPARERA är för mig också viktigt utifrån ett miljöperspektiv.  Genom att hålla igång mina grejor så sparar jag en slant, men framförallt så blir det en insats för miljön. Det är bättre att hålla igång det man har än att slänga och köpa nytt. Det är också kul varje gång en reparation lyckas!