NU ÄR JAG PRECIS där och batteriet i bankdosan måste bytas. Jag har försökt få en tid i Sävsjö för det men inte lyckats. Efter en lång telefonprocedur med inknappning av val av än det ena och än det andra så kommer jag fram till att välja "Annat ärende" och då blir jag helt sonika nedkopplad varje gång och det utan motivering. Oerhört dåligt tycker jag och dessutom ett löftesbrott mot kommunen att inte sköta denna service.
JAG LÄSER I TIDNINGEN att Swedbank i Vetlanda ändrat strategi och har öppet några dagar. Jag uppmanar Swedbank att ge oss Sävsjö kommun samma service! I väntan på det får jag ta med dosan till Vetlanda för att fixa batteribytet där istället.
I BJÄRT KONTRAST till mitt kontaktförsök med banken har jag idag bokat service på min Volvo V70 hos Nybergs bil i Nässjö. Nybergs är ett stort företag men de har fattat vinsten med smidig och personlig kontakt. Bokningen gick snabbt via Internet. Jag fick själv välja servicetekniker och i samband med bokningen kontaktuppgifter för direktkontakt med denna person. Otroligt tryggt, enkelt och välfungerande kommunikation mellan kund och företag. Mitt förslag är att Swedbanks ledning på Höglandet gör ett studiebesök på Nybergs bil för att lära sig hur man sköter kundservice!
LÄS TIDIGARE inlägg om Swedbank på denna länk:
I BJÄRT KONTRAST till mitt kontaktförsök med banken har jag idag bokat service på min Volvo V70 hos Nybergs bil i Nässjö. Nybergs är ett stort företag men de har fattat vinsten med smidig och personlig kontakt. Bokningen gick snabbt via Internet. Jag fick själv välja servicetekniker och i samband med bokningen kontaktuppgifter för direktkontakt med denna person. Otroligt tryggt, enkelt och välfungerande kommunikation mellan kund och företag. Mitt förslag är att Swedbanks ledning på Höglandet gör ett studiebesök på Nybergs bil för att lära sig hur man sköter kundservice!
LÄS TIDIGARE inlägg om Swedbank på denna länk: