torsdag 24 december 2015

Julens budskap handlar också om människovärde och medkänsla

Klicka på bilden så kan du läsa min  krönika
Läste i en kvällstidning för några veckor sedan en artikel om ett besök som några journalister gjort i Bosnien hos den gravt synskadade flickan Nadina Imamovic. Minnen från 2002, när hon var i Sävsjö, kom tillbaka och inspirerade mig till en text i vår kommuntidning "Tillsammans". Vill du läsa den så klicka på bilden till vänster så får du den uppförstorad och läsbar.

Jag hoppas att vi denna julhelg ska ta till oss julens verkliga kärleksbudskap och låta det beröra oss ordentligt. Jag hoppas och ber om att för egen del inte bli förhärdad av allt tufft som jag möter utan kunna ha kvar en inre känslighet. Jag hoppas att vi alla som medborgare i vår kommun ska kunna stå emot hat och istället visa empati och medkänsla. Vi är alla individer som är skapade med ett unikt och lika värde!
Jag önskar Dig en riktigt God och Välsignad Jul!