onsdag 2 september 2015

Regnbåge mäktigt tecken för vår kommun?

Springande nådde jag sent i eftermiddags perrongen för att åka med 18.40 tåget hem till Stockaryd. Blir besviken när jag nås av länstrafiken utrop om att "Tåg mot Alvesta och Växjö är inställt" Min besvikelse vänds i beundran när jag vänder om  och ser en regnbåge som innesluter hela kommunalhuset. Vilken helt unik mäktig bild! Månne ett tecken i skyn? För mig står regnbågen för Guds förbund med människorna, regnbågen står också för stolthet, mångfald, tolerans och respekt för medmänniskor. Hoppas att denna regnbåge visat på att vi kan förvänta en sådan positiv utveckling i vår kommun! För mig vändes besvikelsen i stor tacksamhet för den fina bilden och dess symbolik. Tacksamhet också till min arbetskompis Fiona som ringde efter sin mamma och som jag fick lifta med hem!