söndag 6 september 2015

Livet ska levas livet ut

"Livet ska levas livet ut", säger eldsjälen Tackis och tar med sig arton pensionärer från särskilda boenden i Västervik ut på Greklandssemester. Hustrun och jag har nu kollat på denna tänkvärda dokumentärfilm som går att se på SVTplay. För min del ger filmen minnen från när jag för många år sedan jobbade på vårdboendet Appelbo, Lövängen och tog med alla boende till Ekeby för att bada. De som inte kunde gå bars ut i vattnet på "Gullstol"för att få ett dopp. Rekommenderar alla att se filmen. För oss som politiker ger den bra tankar att ta med i formandet av det moderna äldrelivet i Sävsjö kommun. "Jag har aldrig varit så här lycklig i hela mitt liv!" säger en av pensionärerna i filmen. Precis så ska det va, "livet ska levas livet ut"
http://www.svt.se/dokumentarfilm/greklandsresan