lördag 6 oktober 2018

Havregrynsgröt special ger bra start på dagen

Morgonens grötkokning
PÅ SENARE ÅR har jag blivit allt mer medveten om hur viktigt det är för mitt välmående, min mage och stomiopererade tarm att få en bra start på dagen.  Hemma hos oss innebär det att vi i stort sett varje dag, vardag som helg, startar med min specialgröt.

DENNA GRÖT är en havregrynsgröt med mycket tranbär och ibland också gojibär så väl som lite annat smått och gott som finns tillhands. Jag kokar upp bären så de blir mjuka och därefter får havregrynen svälla på mycket låg värme i typ 10 minuter. Till gröten blir det en surdegsmacka bakad av hustrun. Det blir också en kopp Lipton Yellow Label te och en knäcka med lite honung. Med en sådan frukost får man energi, kraft och bästa tänkbara start på dagen för magen!