tisdag 15 september 2015

Alltid lika roligt besöka finmekanik

Elaine Johansson samtalar med besökare vid
dagens rundvandring
Årets företagare, Elaine Johansson, bjöd idag in till rundvandring på Finmekanik i Småland AB som del av årets företagarvecka. För mig särskilt roligt att besöka företaget där jag fick mitt första jobb på det som då hette Rydéns finmekanik. Erfarenheterna här gjorde att jag utbildade mig till verkstadsmekaniker och jobbade sedan inom företaget i många år bland annat tillsammans med Elaine. Roligt att se hur fint företaget utvecklats och förändrats på positivt sätt! I samband med besöket redovisade Anna Gillek regionchef på Svenska näringsliv årets sammanvägda företagsklimat. Tråkigt att vi tappat ett antal placeringar i år igen. Kräver en handlingsplan där företag, Sävsjö näringslivs AB arbetsförmedling, kommun med flera hjälps åt för att åter börja klättra uppåt. Mejla gärna till mig på stefan.gustafsson@savsjo.se med dina förslag på vad som behöver göras för att företagsklimatet ska upplevas bättre?