onsdag 17 maj 2023

Fin begravning för en välkänd Stockarydsprofil

Fika och samtal med Sven Sjöstrand, David Tunhaw och
Kerstin Magnusson vid café i Hetseryds missionshus år 2018
SVEN SJÖSTRAND, en av Stockaryds största profiler, har fått flytta hem till sitt himmelska hem. Under onsdagen var det begravningsgudstjänst.

VI ÄR MÅNGA, MÅNGA som genom åren handlat  på Sjöstrands Herrekipering. Hit åkte människor från när och fjärran för att köpa kläder av Sven Sjöstrand. Han var en driven affärsman och gav också personlig service, Sven visste vilken storlek som passade bäst. Jag har i min garderob fortfarande en kvalitetskostym från SIR med en isydd etikett om att den kommer från Sjöstrands kläder i Stockaryd.

SVEN VAR ENGAGERAD  i flera ideella föreningar och alldeles särkilt var tennis under många år hans stora intresse. Hans engagemang för sport och idrott har betytt mycket för många. För min del köpte jag för flera år sedan ett Prince tennisracket av Sven Sjöstrand som sedan blivit en favorit med sin lite större träffyta.

BEGRAVNINGSGUDSTÄNSTEN för Sven Sjöstrand var fin med flera välkända psalmer som gemensamma sånger. Margareta Moberg spelade orgel och piano så väl som medverkande med solosånger. Franz Hagman var officiant. Han förmedlade en varm berättelse om Svens liv och skötte uppdraget som officiant med värdighet.

ANNETTE OCH JAG är tacksamma över det Sven Sjöstrand betytt för vårt samhälle och många människor i våra bygder. Vi ser fram emot att så småningom igen få möta denna härliga profil hemma i Guds himmel. Vi tänker och ber för alla anhöriga i deras sorg och saknad.