söndag 25 februari 2018

Hyllningar, glädje, allvar och förväntan på jubileum


SÅ HÄR DAGEN EFTER vårt jubileumsfirande med Kristdemokraterna så känner jag en sådan glädje och tacksamhet! Det var roligt att så många kom till Kulturhuset och det var fantastiska insatser av alla som medverkade. Lars Adaktusson, Andreas Carlson, Vendela Rancinger, Anders Wisth, Anna-Karin Yngvesson och Fredrik Håkanssson, TACK!

JUBILEUMSFIRANDET på Brygghörnan bjöd på en otroligt god exotisk planka från Tempo i Stockaryd. Jag vill påstå att det finns ingen bättre exotisk planka att beställa i Småland! Vi fick Vildmarkstårta från Melins konditori och det vet de flesta av oss hur god den är. Kul att Lars och Andreas var med också på Brygghörnan för att tala och svara på frågor.
     Anncatrin Ek höll i hop kvällen med bravur och min roll var att hålla ett jubileumsavsnitt med återblick på vår historia. Jag konstaterade att Kristdemokraterna genom åren präglats av engagemang, teamwork och envishet. Under de första årtiondena var det tuffa omständigheter och ofta motvind men KDS:arna i kommunen kämpade på, år ut och år in. Jag nämnde an rad av våra pionjärer som gjort insatser utöver det vanliga. För oss som nu är verksamma är det viktigt att med stolthet och tacksamhet se tillbaka på det arbete som gjorts av så många. Men det är också viktigt att se framåt med stor förväntan och jobba för att den anda som funnits genom åren också blir vårt signum in i framtiden!

TACK ALLA SOM KOM OCH ALLA SOM VAR MED och fixade denna underbara jubileumskväll!