onsdag 16 januari 2019

Bra möten med SPF Seniorerna och våra ordförande

Samtal med Roland Carlsson över en kopp kaffe
"GOTT OCH BLANDAT, en samling råd och tips till ordförande och vice ordförande i styrelser och nämnder" var min rubrik på det material som jag sammanställt till dagens ordförandeutbildning.  Både mitt material och förmiddagens möte var precis som rubriken säger. En del var ren information andra delar mer av karaktären råd och tips.

DET ÄR EN STOR förmån att få jobba med det ordförandeteam som vi har nu i Sävsjö kommun. Personer som tar uppdraget på allvar, som är lyhörda, ambitiösa, positiva och på hugget! För mig roligt att förmiddagen fick positiv respons och att det material jag förberett togs emot väl.

ETT MÖTE MED SPF Seniorerna var inplanerat under eftermiddagen. Det bjöds på smarrigt fika, föreläsning om Dan Andersson och så fick jag vara med på ett hörn för att tala om aktuella frågor i kommunen. Fokus och samtal blev naturligt på kommunens planer för bostäder och äldreomsorg i Sävsjö Stad. Jag uppskattar möten med våra pensionärsorganisationer. De har kloka synpunkter och är mycket måna om att konstruktivt medverka till kommunens utveckling.