tisdag 20 november 2018

Så härligt!

Underbart med havsbad
ANNETTE OCH JAG är nu på Teneriffa för att njuta av sol, bad och god mat. Idag den 20 november fyller jag jämt och det är en av anledningarna till att vi tog en semestertripp. Det har också varit en arbetsam period med valarbete och mycket annat som skapat ett behov att få lite tid för avkoppling.

DET ÄR SÅ HÄRLIGT att få uppleva värme, bada i salta böljor och äta annorlunda mat. Vi finns på det fina hotellet RIU Buena Vista som ligger vid Playa paraiso i Adeje. Första dagen vi kom hit blåste det kraftigt och var så stora vågor att det slog sönder en stenmur och ett hotell bara några hundra meter från oss fick stängas. Idag har det dock varit så gott som vindstilla.

DET VAR TREVLIGT att vi trots så långt avstånd ändå kunde träffas som familj en stund för att via videolänk umgås och fira födelsedagen! Jag vill också säga mitt allra hjärtligaste TACK till alla er som skickat grattishälsningar på min stora dag!

IGÅR SATT JAG med utsikt över havet och tittade på fullmäktiges webbsändning och det fungerade utmärkt. Kändes lite konstigt att inte vara med denna gång. Om jag räknat rätt är det nog andra eller möjligtvis tredje gången jag missade ett fullmäktige sedan jag blev KSO för över 18 år sedan. Glädjande att kollegorna på hemmaplan skötte sig alldeles utmärkt!