måndag 5 november 2018

Ålderspresident och förnyat förtroende som KSO

Jag agerar som ålderspresident i fullmäktige
NU HAR DEN NYA mandatperioden startat upp arbetet i fullmäktige. Detta första sammanträde var ålderspresidenten ansvarig ordförande. Helene Petersson har tidigare haft uppgiften som ålderspresident men eftersom hon flyttat föll nu denna uppgift på mig. Detta var första gången jag agerade som ordförande i fullmäktige och jag hade förberett mig väl och det kändes som att det fungerade som det ska. Riktigt roligt att få pröva denna uppgift! Ett av ärendena var att välja ny fullmäktigeordförande fram till oktober 2022. Valet föll på Per Danielsson som också föregående mandatperiod hade denna uppgift. Ett bra och tryggt val!

JAG VALDES I FULLMÄKTIGE för uppdraget som kommunstyrelsens ordförande för kommande fyra åren. I samband med det tackade jag för det fina förtroendet med några ord som du kan läsa på följande länk:


"JAG VILL SÄGA ETT STORT TACK för förtroendet! Att vara kommunstyrelsens ordförande är kommunens roligaste jobb och jag känner mycket hedrad att av er få förtroendet att axla detta under de kommande fyra åren. Ett uppdrag som jag tar mig an med stor ödmjukhet.
    För mig viktigt att i denna roll också vara alla partiers KSO. Jag har en gång varit med och skapat vårt begrepp ”tillsammans” och jag tror det är en viktig utgångspunkt också framöver. Vi har alla som förtroendevalda ett ansvar att bidra med goda idéer och förslag på hur vi kan göra vår kommun ännu lite bättre.
    Vi är nu ett delvis nytt gäng politiker som går in i uppgifterna. Vi har olika erfarenheter och kunskaper. Jag är övertygad om att vi med vårt gemensamma engagemang, vår gemensamma erfarenhet och vårt samarbete kan ta oss igenom tuffare tider så väl som skapa en positiv utveckling!
    Jag ser som min uppgift att vara lagledaren och försöka att så långt jag kan att i samarbete med våra tjänstemän ta fram beslutsunderlag för oss här i fullmäktige som är väl förberedda, strategiskt genomtänkta och som håller långsiktigt.
Än en gång tack för förtroendet!"