tisdag 13 februari 2018

En alldeles ovanlig, vanlig dag

Datorkrasch en av dagens utmaningar
TISDAGEN VAR EN OVANLIG dag eftersom det bara var ett enda inplanerat möte i kalendern. En välbehövlig dag för förberedelser och för att städa undan på skrivbordet! Men precis som jag upplevt så många gånger förut så är charmen med jobbet att det dyker upp oväntade besök och alltid händer saker som man inte är beredd på.  När jag så småningom åkte hem var skrivbordet lika ostädat som när jag kom.

VÄL HEMMA så fick jag köra ett motionspass kombinerat med att käka päron, äta jordärtskockssoppa och dricka mängder av vatten för att häva ett begynnande stopp i stomin. Tack och lov så lossnade det! När datorn skulle startas upp för lite hemarbete så kraschade hårddisken och operativsystem och program fick ominstalleras.

JA VISST har det varit en annorlunda och lite struligare dag än vanligt. Men jag är så tacksam för att slippa tillbringa natten på akuten* och för en bra dag som berikades av många trevliga möten med medborgare så väl som medarbetare.

* Förra stomistoppet blev jag ”kokosmannen”:
http://savsjo.blogspot.se/2016/12/tvarstopp-blev-akutbesok.html