torsdag 27 september 2018

Otydliga budskap skapar missförstånd

"OTYDLIGA BUDSKAP skapar en bumerang av missförstånd" är rubriken på en insändare i dagens tidning. Det är vår lokalreporter Caj Källmalm som skriver att "Stefan Gustafsson lägger skulden på tidningen" och Caj hänvisar till denna blogg och till insändaren som finns länkad längst ner i detta inlägg.

SÅ OLYCKLIGT det kan bli. Jag ber om ursäkt för att ha uttryckt mig så att det uppfattas som att jag lägger skulden på tidningen. Uppgiften i tidningen är felaktig men det är inte tidningen som har skulden för det utan det är vi i partierna som varit otydliga i vår beskrivning av vad vi vill med demensvården.

MIN AMBITION med mitt insändarsvar var att, utifrån missuppfattningar skapade av otydlighet, nu vara så tydlig som jag kan. Fakta är att vi har tagit en äldreplan enhälligt i fullmäktige och det finns inget av våra partier som vill centralisera demensvården och det ville jag klargöra. Det är bara att ta till sig av kritiken från Caj Källmalm och för min del framöver vara tydligare i min kommunikation.

Insändare publicerad i Smålands Dagblad 25 september: 
 http://savsjo.blogspot.com/2018/09/insandarsvar-om-aldreboenden-och.html