måndag 6 februari 2017

Delat ansvar och förnyelse en styrka

Ägardirektiv, bolagsordningar och budgetförutsättningar var några av de frågor som vi samtalade om när det ikväll var dags för årets första gruppmöte med partiavdelningen. Jag är glad för att det på våra möten är högt till tak, spänstiga diskussioner och kommer nya förslag. Den trevliga stämningen och att många deltar på gruppmötena är uppmuntrande.

För min del blev jag rejält överraskad av att Helmer Andersson, i egenskap av valberedningens ordförande, lämnade över en present, höll ett litet tal och ledde allsång till dragspel som tack för min tid som ordförande i partiavdelningen. Anledningen är att jag på årsmötet lämnande över ordförandeuppdraget till Fredrik Håkansson. För mig är det viktigt att som ledare alltid "ha lätt packning" och vara beredd att kliva tillbaka när nya personer är mogna att kliva fram. Delat ansvar och ständig förnyelse är en styrka som ger långsiktigt god utveckling!