tisdag 23 juni 2015

Felaktig anklagelse får mediauppmärksamhet

Vid måndagskvällens fullmäktige svarade jag på en interpellation, från Hans Svensson(M), med en rad detaljfrågor om nybyggda vägen mellan Stockaryd och Gamla Hjälmseryd. Som en del i mitt svar gavs också information om att interpellationen inte var korrekt eftersom den hade en rad formella fel enligt kommunallagen och den arbetsordning som fullmäktige bestämt. Sanningen kan ibland vara obehaglig och i detta fall fick den känslorna att svalla hos fullmäktiges andre vice ordförande som började kritisera mig som person. Mitt svar skulle enligt honom vara anmärkningsvärt, visa brist på respekt och vara avsett att fördröja redovisningen av projektet. Detta för att kanske manipulera kommande slutrapport. Fullständigt grundlösa anklagelser som sedan återtogs och det bads om ursäkt för. Jag accepterar självklart ursäkten och för mig är ärendet därmed avslutat och det finns inga "hard feelings". Bekymret är att media förstås tycker detta var mums och slår upp det stort i lokalblaskan, tråkigt men tyvärr inget att göra något åt. Här nedan kan du läsa artikeln ur Smålands Dagblad:

Klicka på bilden för att se
 större format