torsdag 22 mars 2012

Nystart för 25-årig Samhällsförening

För 25 år sedan var jag med och bildade den då nya Stockaryds samhällsförening och var med som en av ledamöterna i styrelsen, det blev för mig startpunkten för ett samhällsengagemang som senare ledde in i politiken.

Ett av mina första uppdrag var att försöka förmå vår då aktiva s-märkta kulturpolitiker Monika Lesshammar att förlägga fler "Tisdagsnöjen" till orten. Min kontakt med politiken gav blodad tand och har tagit dimensioner som jag aldrig då kunnat ana. I kväll har jag som ledamot i valberedningen tillsammans med Ludwig Axelsson fått vara med och dra upp riktlinjer för en nystart. Ny ordförande och förnyelse i styrelsen och ett annat upplägg med koppling mot övriga föreningar och församlingar. Ska bli intressant att följa arbetet som den nya ledningen kommer att dra igång. Lycka till: Daniel Svärd, Gunvor Persson, Agneta Trybom, Linda Jägerhag, Doris Pettersson, Lennart Olsson, Ingela Claesson, Heidi Holmberg, Ludwig Axelsson och Sune Johansson! Hmm nu kanske jag själv riskerar att få dessa som en blåslampa i ändan!