onsdag 25 november 2020

Hedrande att få vara med i pappa/Chefspodden

JOHAN PALMBERG kom idag till kommunalhuset för att göra en inspelning till ett kommande avsnitt av Pappa/Chefspodden.  Temat var "Uthålligt ledarskap" och Johan och jag resonerade om möjligheter, utmaningar och verktyg för att fungera i en utsatt position som chef eller ledare. Detta samtidigt som man ska få ihop familjepusslet och axla ansvaret och ambitionen att vara en bra make och pappa.

JAG KÄNNER MIG hedrad över att bli tillfrågad att vara med i denna viktiga podd. Det är med stor ödmjukhet jag närmat mig uppgiften att försöka förmedla lite klokskap om att vara ledare och förälder. Men det är frågor jag verkligen brottats mycket med och därför kändes det för mig bra att idag få berätta om vad som varit angeläget för mig och om hur jag resonerar. Avsnittet som spelades in kommer sändas någon gång i december. 

ÄR DU FÖRÄLDER och samtidigt intresserad av bra tankar om ledarskap så väl som att vara chef rekommenderar jag att du lyssnar på avsnitten som finns inspelade i Pappa/Chefspodden. I denna podd möter du Johan Palmberg som är en lokal profil i kommunen genom sitt chefskap inom OBOS och engagemang i kyrka och musik. Med är också Johan Fromell VD vid Wikells byggberäkningar AB och med rötter i vår kommun.  Du hittar podden enklast via appen Acast. 

TACK JOHAN PALMBERG för ett trevligt besök hos mig och för förmånen att få vara med i en inspelning till Pappa/Chefspodden!