torsdag 15 oktober 2020

Vi har fantastiska måltider i skolor och omsorg

Dagens måltid för mig blev med mycket grönt
och god vildsvinsgryta
JAG ÄTER GANSKA OFTA av de måltider som lagas i våra storkök till kommunens skolor och omsorg. Jag har därför egen erfarenhet av att det serveras fantastiskt bra mat i vår kommun!

DEN TREDJE TORSDAGEN i oktober firas den offentliga måltidens dag. Jag valde därför att den här speciella dagen besöka Höglidens matsal i Sävsjö. På menyn fanns vildsvinsgryta och det serverades en kaka med choklad till efterrätt. Mycket gott!

MÅNGA HAR EN förlegad bild av maten i skolor och omsorg och känner inte till hur mycket som faktiskt hänt. De offentliga måltiderna i hela Sävsjö kommun är mycket bra. De lagas med stor omsorg och engagemang av en personal som gör en otroligt fin insats för att ge våra barn och äldre mat som håller hög kvalitet och som smakar mycket bra!

SÅ HÄR PÅ DEN OFFENTLIGA MÅLTIDENS DAG vill jag säga tack och ge en eloge till all vår personal som jobbar med kost och måltider i vår kommun!

PÅ FÖLJANDE LÄNK kan du läsa när vi serverade vildsvinskött för första gången i vår kommun: