söndag 26 juli 2020

En solskenshistoria och digitalt firande

Dagen stiliga födelsedagstårta
RUNT NYÅR fick jag ett meddelande på Messenger från en Robert i Mexico. Han hade hittat mig på Internet utifrån mitt engagemang för Sävsjö kommun och utifrån att jag bor i Stockaryd. Han berättade i sitt meddelande att han på sjuttiotalet gick på Södra Vätterbygdens Folkhögskola och blev då bästis med en kille från Stockaryd.
    Efter en del efterforskningar kunde jag fånga in vilken person Robert förmodligen menade. Tyvärr lyckades jag inte hitta några kontaktuppgifter men fick reda på att han nu bodde i Stockholm. Det fanns en fortsatt koppling till Stockaryd genom ett sommarhus strax utanför vårt samhälle.

SENT IGÅR SÅG VI att det lyste i huset och idag gick vi dit och kunde förmedla kontaktuppgifter till Robert. Glädjen var stor över vårt besök och att de båda vännerna nu får möjligheten att återupprätta den goda relation som man hade då för så där fyrtio år sedan. För mig jätteroligt att få vara den förmedlande länken!

IDAG HAR VI haft födelsedagskalas för yngste grabben. Tyvärr kände han sig inte riktigt pigg så han fick vara med på firandet digitalt. Men det gick bra det också. Hans önskelunch och tårta fick denna gång förmedlas i en matlåda.