fredag 17 januari 2020

Klokt om länstrafiken låter reskassa vara kvar

JAG ÅKER ALLT MER med kollektivtrafik i jobbet. För mig och andra medarbetare i kommunen fungerar det bra tack vara att vi kan använda reskassa med JLT:s värdekort. Kortet kan fyllas på och faktureras kommunen. Det går att använda i hela länet och när som helst till olika arbetsresor. I redovisningen till kommunen skriver jag själv bara en enkel resenotering med destination och ändamål med resan. Privat har både jag och hustru värdekort med reskassa. Vi har dessutom ett extra kort vi kan låna ut. Både för jobbet och privat är länstrafikens värdekort/reskassa mycket smidigt och uppskattat!

LÄNSTRAFIKEN HAR BESLUTAT att införa ett nytt biljettsystem. En del i detta nya är att möjligheten att ladda värdekort med reskassa tas bort. Under fredagen har jag noterat att allt fler reagerar över detta. Jag har tagit del av information om biljettmöjligheterna som ska finnas efter halvårsskiftet. Helt klart finns då ingen bra biljettprodukt som passar oss i kommunen eller vårt resande i familjen. Jag uppmanar därför Jönköpings länstrafik att komplettera sitt kommande biljettutbud med möjligheten att fortsatt använda reskassa!