tisdag 18 juni 2019

Tommy blev årets företagare!

Tommy Gunnarsson tar av Karin Magnusson från Företagarna emot
utnämningen som årets företagare
DET BLEV MÅNGA utmärkelser och priser som delades ut när det var årets näringslivsgala.

DET KANSKE MEST prestigefulla priset var "Årets företagare" och det gick i år till Tommy Gunnarsson, CircleK Vrigstad, med följande motivering. "Med en tydlig och målinriktad vision för utveckling har årets företagare väl utvecklat det företag som är den dagliga gärningen. Service till en bred målgrupp kännetecknar företaget och dess verksamhet som har en historik sedan många år på den plats där det finns. Med en outtröttlig vilja och ett stort samhällsengagemang tillsammans med familjen och anställda är årets företagare en värdig mottagare av utmärkelsen"
    Jag tycker valet av Tommy som årets företagare var mycket bra. Tommy med familj och medarbetare har skapat ett mycket företag som är en uppskattad arbetsplats och fantastisk servicestation!

Min roll var att under näringslivsgalan hålla ett tal som representant för Sävsjö kommun. Jag lyfte fram hur viktiga företagen är för kommunens attraktivitet och marknadsföring. Jag utmanade företagen i att dels vara med och fylla de tomma industrilokaler som just nu finns i kommunen och att dels att fortsatt vara med och hjälpa till med att ge våra nya svenskar arbete. Min slutkläm var att tacka SNAB och Helena Gill och Johanna Friman för sitt arbete och den ordnade näringslivsgalan. Jag önskade alla en skön och vilsam sommar.