söndag 26 maj 2019

Jag har bestämt mig för att kryssa David Lega

Möte med David Lega i Vrigstad
NÄR DAVID LEGA besökte Vrigstad tidigare i år så blev jag övertygad om att han skulle få mitt kryss i EU-valet. Jag blev så imponerad av hans ärliga berättelse om hur han med en makalös envishet kunde övervinna sitt funktionshinder och vända motgång till framgång.  Fascinerande hur livserfarenheterna mejslade fram hans människosyn och gjort att han engagerat sig i Kristdemokraterna.

DAVID LEGA är en person fast förankrad i vår värdegrund. Hans envishet och framåtanda kan bli till en stor tillgång i EU-parlamentet. De valfrågor som David lyfter fram som allra viktigast är att han vill verka för ett EU som står upp för mänskliga rättigheter, inom och utom unionen. David vill arbeta för ett EU som skapar fler jobb genom mer handel med omvärlden och större ekonomiskt utbyte inom Europa. David Lega vill att EU håller sig borta från välfärdsfrågorna. Sverige kan bestämma om föräldraförsäkring och inhemsk arbetsmarknad på egen hand.

JAG TYCKER DU ska utnyttja din demokratiska rösträtt! Jag för min del kommer kryssa David Lega, gör gärna det du också!