fredag 24 maj 2019

Hedrande att få medverka på Brygghörnans allsångskväll

Sarah och jag som allsångsledare flankerar personalen
från Brygghörnan
NÄR ALLSÅNGSKVÄLLEN  på Brygghörnan startade så regnande det ihärdigt. Sången fick avbrytas och det blev fikapaus i början av programmet istället för i mitten som planerats. Regnet slutade efter en stund och det blev till och med lite sol i molngluggarna. En halvtimma efter utsatt tid så kunde allsången börja!

TROTS ATT DET VAR lite blött till en början och lite kylslaget i luften så blev det en härlig kväll  med ungefär hundra besökare! Roligt att umgås med trevliga människor och  tillsammans få sjunga kända sånger som exempelvis Dagny, Sommaren är kort, Pärleporten, Jag vill vara din Margareta och Idas sommarvisa.

FÖR MIG VAR DET hedrande att få medverka som allsångsledare tillsammans med Sara Ängefur. Kul att få jobba tillsammans med duktiga lokala artister som Gösta trubadur, Lena von Wachenfeldt, Tobbe Fredriksson och Rebecca Wendel.

JAG TYCKER ALLSÅNGSKVÄLLEN VAR ett lyckat arrangemang. För mig visade detta än en gång att Brygghörnan betyder mycket för många. Det är imponerande att så många ställer upp ideellt för att både medverka och hjälpa till. Ett särskilt tack måste riktas till frivilligverksamheten En hjälpande hand som ofta är en viktig kugge för att olika arrangemang ska kunna genomföras.

HELT KLART VAR Allsångskvällen ett välordnat arrangemang med trivsel, glädje och god gemenskap! Tack alla som medverkat till att göra denna kväll så lyckad!