måndag 18 mars 2019

I dag känns politik inte lika viktigt

Jag tänder ljus och ber en bön
för alla nära och kära som sörjer
ARBETSVECKAN HAR börjat med en utbildning om mänskliga rättigheter, barnkonvention och andra grundbultar i samhället som har sin utgångspunkt i synen på människovärde.
    Vi har ikväll haft fullmäktige med information från Höglandets IT. Fullmäktiges största beslut var om en byggnation på Hägneområdet av ny förskola med fyra avdelningar och ett tillagningskök

DET SOM IKVÄLL gör att politik inte känns lika viktigt är att jag nåtts av beskedet om att Tommy Hjalmarsson hastigt avlidit. Tommy och jag delade intresset för motorcyklar och vi har bland annat åkt vår kommuns MC-led tillsammans. Vi har haft en rad kontakter utifrån hans engagemang i Sparbanksstiftelsen Alfa. På senare år har Tommy och jag ofta delat tankar om olika samhällsfrågor, senast för bara en dryg vecka sedan. Tommys plötsliga död känns chockartad. Mina varmaste tankar och böner går nu till alla nära och kära som drabbats av denna förfärliga sorg! RIP Tommy!