måndag 7 januari 2019

Roligt att vara tillbaka för jobb och ny mandatperiod

NÅGRA DAGAR AV VILA och ledighet  är över och arbetet med den nya mandatperioden har dragit igång för fullt.  För mig har första arbetsdagen handlat om att planera för ordförandeutbildning, möten med kommunstyrelse och trähusnätverk och mycket mer.

DET ÄR ROLIGT ATT VARA tillbaka och möta alla människor i kommunalhuset och ute i kommunen.  För mig känns det också fantastiskt att få axla ansvaret som kommunstyrelsen ordförande ännu en mandatperiod. Jag är ödmjuk inför denna stora uppgift men samtidigt tacksam över att fått förnyat förtroende!

FÖR MIG ÄR POLITIK ett lagspel, och jag är stolt över att gå i spetsen för ett så starkt lag som det vi har här i Sävsjö. Med en bred politisk samverkan är vi starka och kan ta oss an våra utmaningar. Det goda samarbetet gör det inspirerande att vara ordförande för kommunstyrelsen i Sveriges bästa kommun under kommande fyra år!