söndag 13 januari 2019

Influensa start på hemsida som uppdaterats i över 20 år

Allra första inläggen på lokala hemsidan för kd
CARL BILDT hade skickat mejl till Bill Clinton och allt mer började Internet ta form när jag låg och funderade under några dagar av influensa.
    Året var 1997 och brossan hade haft en BBS-bas som han och och jag testat för att kommunicera digitalt. När man gick in på BBS:n via modem så såg det ut ungefär som att komma in på texttv.

UNDER DESSA SJUKA dagar fick jag tid att börja lära mig dataprogrammet Frontpage. Detta blev starten till Kristdemokraternas allra första lokala hemsida och denna lanserades under hösten 1997.

STARTEN VAR TREVANDE men efterhand väckte sidan allt mer uppmärksamhet och redan efter nio månader hade hemsidan över 50.000 besök. Hemligheten till genomslaget var att vi var banbrytande när det gäller politiska hemsidor och vi uppdaterade informationen dagligen. Många år senare fick vi veta att till och med nationella partikansliet i Stockholm var dagligen inne och kollade på vår lokala hemsida.

UNDER SÖNDAGEN har jag gjort en ny genomgripande uppdatering av hemsidan. Det känns roligt att vi kunnat hålla igång denna i över 20 år och alltid sett till att den är aktuell. Nu precis som 1997 finns det möjlighet för alla att läsa vad som är på gång, få information om vilka som är politiker och mycket mer via hemsidan www.savsjo.kristdemokraterna.se.