söndag 20 januari 2019

Att dra sig undan en stund, avvakta och andas lite

SÖNDAGEN ÄR VILODAGEN och för mig har det idag varit precis så. Jag har bara varit hemma förutom två härliga skogspromenader med hustrun. I ett annars hektiskt liv, där det är fullt av intryck och aktiviteter, är det välgörande att ta det lugnt. Jag tror att vi alla mår bra av att se till att få sådana här stunder när man kan dra sig undan, avvakta och andas lite.

SÅ HÄR I EN BÖRJAN av en ny mandatperiod funderar jag lite extra över min egen roll som ledare och mitt arbetssätt. Jag känner mig emellanåt otillräcklig och får inte allt det gjort som jag borde.
    För ungefär 20 år sedan köpte jag boken "Mer gjort och tid över".  En bok av Anki Bengtsson som har en rad råd om hur man kan lära sig att arbeta mer effektivt. Jag har kommit tillbaka till denna bok vid flera tillfällen genom åren och nu är det dags igen att ta till sig av alla goda tips och råd.