fredag 14 december 2018

Krösatåg, Höglandsförbund och bra rostskydd

Volvon tvättad och klar utanför Dinitrol Center i Nässjö
DET BLEV KRÖSATÅGET till Nässjö som start på arbetsdagen. Efter att flanerat runt i Nässjö city under en halvtimma samåkte jag med min kommunalrådskollega Anci Magnusson till möte med Höglandsförbundet i Eksjö. Länstrafikens bussförbindelser till Eksjö är så erbarmligt dåliga att detta var bästa vägen att ta sig till Eksjö. Snabbaste vägen men också en resväg som gav trevliga samtal både på tåget och i bilen till Eksjö.

PÅ HÖGLANDSFÖRBUNDET blev det presentation av nya chefer inom ekonomi och IT. Synnerligen bra rekryteringar! Vi diskuterade ekonomi, delegationsordningar och möjligheten att från Höglandet delta i Almedalsveckan tillsammans med trähusföretagen. Dagens möte blev sista mötet som ordförande för kollegan Lars-Erik Fälth, en trivsam person som alltid har glimten i ögat och dessutom ett minne som ingen annan. Jag kommer sakna Lasse som kollega och önskar honom nu allt gott i det pensionärsliv som väntar.

JAG ÅKTE MED ANCI tillbaka till Nässjö och blev avsläppt vid Dinitrol Center där jag haft V70:n på rostskyddsbehandling. Vill du ge bilen ett längre liv, slippa tråkiga rostskador och dessutom ha en fin och säker bil ska du göra en rostskyddsbehandling. Finns du på Höglandet så rekommenderar jag varmt att lämna in din bil till RR bilvård/Dinitrol Center i Nässjö. Gott bemötande, bra service och professionellt arbete!

ROSTSKYDDSBEHANDLING är också Bosse bildoktorns råd för att ge din bil längre livslängd. Nya bilars rostskydd är enligt Bosse ett skämt. Rostskyddsbehandling tillsammans med täta oljebyten, rengöring av vevhusventilation och byte av bromsvätska och kylvätska ger många bekymmersfria mil och långt liv för din bil. Lyssna till Bosse bildoktorn på följande länk:
https://sverigesradio.se/artikel/7078440