tisdag 11 december 2018

Blogg fortsatt under attack

Denna sida har hundratals gånger
försökt att komma in på bloggen
FÖR UNGEFÄR en månad sedan skrev jag om att bloggen var utsatt för vad som verkade vara en porrattack. Som väl var lyckades man inte hacka sig in på sidan men i statistiken syns vågor av attacker från en speciell sida som kallar sig "Happy Women".

NU HAR ATTACKEN mot bloggen nått en ny nivå. Detta genom att man i ett utpressningsmejl uppmanar mig att betala 6000 kronor. Det påstås att de har placerat ett "malware" i mitt operativsystem och att de dessutom videofilmer från när jag surfar på porrsidor. Filmer som tagits via min egen webbkamera. För att visa att det är allvar har de i mejlet skickat med det lösenord som jag har haft för inloggning här på bloggen.

FILMERNA KAN INTE finnas och påståendet om sådana filmer gör att jag förstår att de inte har koll på läget. Det är däremot illa att de har skaffat sig kontroll över lösenordet. Nu är detta lösenord utbytt mot ett annat men jag kan ju inte vara helt säker på om de lyckats  plantera något virus eller annat skräp på min dator. Så dyker det upp konstiga saker här på bloggen framöver så vet du vad som förmodligen har hänt.  Jag har tillsammans med min internetleverantör vidtagit lämpliga mått och steg. Förhoppningsvis är dessa tillräckliga för att undanröja hot och attacker framöver.

LÄS förra blogginlägget på länken som följer:
http://savsjo.blogspot.com/2018/11/allaktivitetscenter-och-porrattack-mot.html