onsdag 7 november 2018

Tack Caj för fint reportage och alla härliga bilder

En helsida om arbetet som KSO i tidningen
DET KÄNDES SPECIELLT att börja bläddra i dagens tidning efter att sett första sidan med bild på mig och rubriken "Presidenten omvald för femte gången".

INNE I TIDNINGEN var det ett fint reportage om mina 18 år som kommunstyrelsens ordförande. På Smålands Dagblads webbsida fanns dessutom samling foton, från tidningens bildarkiv, med 40 bilder som visar händelser under mina år som ordförande i kommunstyrelsen. 

FÖR MIG VAR DET en nostalgikick att få läsa den fina artikeln och bläddra bland alla bilder. Varje bild bär på en historia och  visar personer, platser eller saker som är kopplade till mina år som kommunstyrelsens ordförande. Alla foton har också med vår kommuns utveckling att göra. Kampen för tågstopp, bättre kollektivtrafik, samarbete med grannkommuner, utveckling av kommunala verksamheter och företagande. Helt otroligt vad mycket som hänt och som jag fått förmånen att vara med om.

DET SOM BERÖR allra mest är förstås alla människor jag mött genom dessa år och som finns med på bilderna. Jag fascineras över hur ung jag själv såg ut och hur saker har förändrats som exempelvis klädsel. De första åren var det slips som gällde i mitt jobb, numera är det betydligt friare klädsel som gäller. Tack Caj Källmalm för ditt fina reportage och att du letat fram alla trevliga bilder i arkivet!

PÅ FÖLJANDE LÄNK kan du läsa artikeln och se alla 40 foton från mina år som kommunstyrelsens ordförande: https://www.smalandsdagblad.se/article/halla-dar-stefan-gustafsson/?auth=true&fbclid=IwAR3fcfm6ImL3feQM0HOWcJr8a2iOMsOZHFdZhcuyMmta6AIxOGDyT4XdTFg   (Premium)