fredag 9 november 2018

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig

Sävsjö vårdcentral finns i fastigheten Högliden
FREDAGEN VAR PLANERAT att kommunchefen och jag skulle samåka från Sävsjö vid sjutiden. Vi skulle till Gislaved för möte med länets övriga kommunchefer och ordförande i kommunstyrelser. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

JAG HAR UNDER  ett par år, av och till, haft bekymmer med öronsus och tinnitusljud. De senaste veckorna har det varit lite mer besvärligt och förra fredagen var jag hos doktorn för hjälp och fick då öronen spolade. Det har känts lite bättre under veckan men under natten till fredagen så blev det skarpare än tidigare. Trots försök med alla möjliga knep blev natten i stort sett sömnlös. Bokade av resan till Gislaved och istället blev det färd till doktorn. Jag fick nu en mer omfattande undersökning och diagnosen blev att orsaken är en kombination av irriterade slemhinnor och stress. Rådet var att strukturera upp livet bättre, motionera och använda kortisonspray i näsan. Jag ska också göra en audiometri och få träffa en kurator för samtal om min arbetssituation.

EFTER EN SÅDAN HÄR dag blir jag innerligt tacksam över att möta en erfaren och kunnig doktor. Det känns tryggt och bara mötet med professionell vård gör att man känner att nu är det på bättringsvägen!

 Det är fortfarande besvärligt men nu är det på väg åt rätt håll!