lördag 3 november 2018

Husvagnsåterställning och fina minnen

Nu är KD-dekalerna borttagna
DET HAR VARIT EN BEHAGLIG höstdag och hemma hos oss passade vi på att denna lediga dag pyssla om husvagnen. En ganska arbetsam del var att ta bort alla dekaler som klistrats på under valrörelsen då den tjänande som mobil valstuga. Nu är allt i ordning och husvagnen redo för årets vinterförvaring.

DET ÄR ALLHELGONAHELG och vi tänker på anhöriga som inte längre finns ibland oss. Vår husvagn köptes ny av mina föräldrar och det kändes lite speciellt att idag fixa med denna och sedan besöka graven.
Så vackert på kyrkogården och på Laile och Ullas grav
"MINNET ÄR VÅR GLÄDJE återseendet vårt hopp" står som text på mina föräldrars gravsten och det finns många fina minnen. Just idag har jag förstås tänkt på minnen kopplade till åtskilliga härliga somrar när vi som familj var på husvagnssemester. När jag ser den smyckade graven och ser ut över alla tända ljus på kyrkogården ser jag många som idag kommit för att hedra och minnas nära och kära. Det känns också så påtagligt  att det aldrig är riktigt mörkt, det finns ljus och hopp.