söndag 14 oktober 2018

Sprudlande glädje, gemenskap och framåtanda

GK Lovsång i vackra Missionskyrkan Sävsjö
DET VAR HÄRLIGT att under söndagskvällen få vara med på ett av mötena när församlingen Guds kraft firade sitt 30 års jubileum.

DET ÄR VERKLIGEN gott att få känna den sprudlande glädjen, den goda gemenskapen men också att få del av den framåtanda man visar. Det här är en 30-åring som inte har för avsikt att slå av på takten utan  kommer ta nya steg för att vara en tillgång för kommunen och för alla de människor som bor här och ut över hela Småland.

KVÄLLENS LOVSÅNGSBAND var GK lovsång och det är ett fantastik bra och proffsigt gäng som till stor del framför eget material, bra!

JOAKIM LUNDQVIST från Livets Ord i Uppsala var på plats för att predika. För mig var det första gången jag fick höra honom live. En mycket inspirerande predikan utifrån de tre nyckelorden JA-NU-ANDRA.

TILL FÖRSAMLINGENS egna festligheter hade jag via en video skickat min och kommun grattis med följande ord "Jag vill för mig och som representant för Sävsjö kommun säga att ni är betydelsefulla och har under alla de här 30 åren gjort så mycket bra för vår kommun. Ni har visat att ni är beredda att hugga i och jobba för att vår kommuns bästa! Men ni har också alltid stått upp för goda värden och för kristen tro på ett sätt som lett till att människors liv och vardag har fått en positiv förvandling! Jag vill säga Grattis till de 30 åren och önskar er lycka till och alla välsignelse under kommande år!"

Läs blogginlägg om GK Lovsång på följande länk:
https://savsjo.blogspot.com/2018/05/eurovision-bra-men-gk-lovsang-battre.html