onsdag 10 oktober 2018

Sensommar i oktober och eftersnack

Höst i Hembygdsparken i Sävsjö
DAGEN EFTER partiernas överenskommelse om samarbete i Sävsjö kommun har det varit många som delat med sig av kommentarer och reflexioner. Media har förstås varit på tå och för min del började det med ett sms från Malte Nordlöf på radion strax efter sex "Hej Stefan är du vaken och redo att prata lite i radion om styret i Sävsjö?"

NOTERAR ATT  JAG får kritik för att jag syns för mycket och att en del tycker vi i kd är för dominanta.
    Det är viktigt att vara ödmjuk men politik handlar om att påverka och förändra. Det försöker vi i kd göra så gott vi kan utifrån det förtroende vi fått av väljarna. Det ska alla partier göra och jag tycker därför att det snarare är de andra som borde kliva fram än vi i kd som ska kliva tillbaka.  Javisst, jag syns mycket men ni som följer mig vet att jag är mycket återhållsam med att lyfta fram min egen förträfflighet. Jag ser som en del i mitt uppdrag att ta varje tillfälle att informera och tala positivt om vår kommun. Det kommer jag också göra framöver, allt annat vore tjänstefel.

VILKEN UNDERBAR HÖSTDAG det varit idag! Jag passade på att förlänga dagens lunchpaus en stund för att ta en ordentlig promenad runt om i Sävsjö. Helt makalöst vad vackert och skönt!