onsdag 30 maj 2018

Glad över oväntat möte

Roligt möte med farbror Levi
JAG HAR UNDER DAGEN svarat på många frågor omkring att Clemendo har gett besked om att de säger upp anställda och lämnar lokaler i Rörvik. I mina samtal har jag lyft fram att det åter har bevisats att när familjeägda företag säljs till investmentbolag eller ägare utan koppling till den ort där företaget är bildat så försvinner den genuina känslan för bygden och de anställda. Jag har svarat att min bedömning är att vi som kommun eller fastighetsägare inte kommer lida någon ekonomisk skada. Den stora förlusten är alla anställda som blir utan jobb och att antalet arbetstillfällen i Rörvik minskar.

BETYDLIGT ROLIGARE är att jag idag varit med i ett möte med en eventuell nyetablering av ett ganska stort företag. Någon gång ibland kommer bakslag som det med Clemendo. Men min samlade bild är att de positiva företagsnyheterna överväger de negativa med råge!

DET ÄR TORRT och högsommarvarmt, idag visade termometern 30 grader. Helt otroligt! Värmen och solen gör att grönsaker och växter behöver vatten. Vid en tur till Hjälmseryds kyrkogård, för att vattna på mina föräldrars grav, så stötte jag på min farbror Levi. Är många år sedan vi träffades och jag blev så glad över vårt möte och samtal!