söndag 1 april 2018

Glad påskdag med gudstjänst, familj och Netflix

HÄRLIGT ATT PÅ PÅSKDAGEN få mötas i Stockaryds Frikyrka för att glädjas och fira att "Han är uppstånden". Fullsatt, bra sång, predikan och gott fika!

VÅRA BARN med respektive, och nu mera också barnbarn, var hemma i eftermiddag. Kul att få umgås och titta på videofilmer från när barnen var små. Förstås också kul att hålla liv i en del roliga påsktraditioner vi har i familjen.

NETFLIX HAR gett oss några trevliga TV-stunder den här helgen. Annette och jag har nu kollat färdigt på den omtalade serien "The Crown".  En mycket påkostad serie som handlar om den engelska monarkin med framförallt drottning Elizabeth som huvudperson. Fascinerande att serien bygger på verkliga händelser och den ger därmed både en historielektion och en inblick i hur det engelska kungahuset fungerar.

PÅSKENS BUDSKAP var viktigt för drottning Elizabeth. I serien visas den nära vänskapen med Billy Graham och hon berättar för honom att "Jag ser mig främst som en enkel kristen, det är kristna värderingar som stärker mig och ledsagar mig, definierar mig!" Det skulle behövas fler politiker och ledare också i vårt land som vågade kliva fram och vara så tydliga med vad man står för och tror på!

HAR DU TILLGÅNG TILL NETFLIX så rekommenderar vi varmt att se de båda säsongerna av serien "The Crown".