onsdag 14 mars 2018

Bra jobbat Region Jönköpings län

Del av salladsbuffén på Högloftet
BOKSLUT OCH  NÅGRA HÄNDELSER utöver det vanliga var på agendan när jag under förmiddagen bjudit in till träff för de som är ordförande och förvaltningschefer. Därefter blev det resa till Eksjö för att samtala om vårt samarbete på Höglandet.

FÖR ANDRA DAGEN I RAD besökte jag Höglandssjukhuset men idag var det endast för en snabb lunch på den förnämliga sjukhusrestaurangen "Högloftet".  Sjukhusmat kanske inte har det bästa ryktet, men när jag låg inlagd på Höglandssjukhuset för några år sedan upptäckte jag att i alla fall i Eksjö är det mycket bra mat. Jag uppskattar att i restaurangen få del av den vällagade husmanskosten och att själv få plocka nyttigheter ur den fräscha salladsbuffén!

DE SENASTE DAGARNA har jag haft en rad med kontakter med Region Jönköping län. Tandläkarbesök, hälsokontroll, provtagning och i går var jag kallad till en av de kontroller som görs för att kolla upp att allt fungerar väl efter min stomioperation. Min erfarenhet är att vi i vårt län har förmånen att ha en mycket professionellt driven sjukvård och verksamhet där man alltid får fint bemötande. Bra jobbat Region Jönköpings län!

P.S BESÖKER DU Höglandssjukhuset så passa på att göra ett besök på restaurang Högloftet!