söndag 18 februari 2018

Funderingar inför kommundebatt

Skissen på de nya lägenheter som Sävebo snart har
helt färdiga. Men dessa räcker inte vi behöver fler
hyreslägenheter!
SKÖN SÖNDAG OCH VI har idag tillbringat en del av dagen med det nyfödda, fina lilla barnbarnet. Är så förunderligt att numera benämnas Farfar!

JAG HAR IKVÄLL funderat en hel del inför att vi i morgon har en allmänpolitik debatt i fullmäktige. Det hör ju till att jag som kommunstyrelsens ordförande inleder med några kloka tankar.
     Jag kommer tala om att vi har ett bra utgångsläge men att det också finns en rad utmaningar framöver. Det handlar om bostäder, integration, äldrebostäder, företagande och att vi måste fortsätta att jobba för att vara en barnvänlig kommun.

IBLAND MÖTS JAG AV människor som säger "Måste allt utvecklas och förändras precis hela tiden, kan vi inte vara nöjda som det är?" För mig som politiker är svaret helt givet. Står vi still blir vi omkörda och går bakåt. Det är verkligheten för alla, också för vår lilla del av världen. Mitt uppdrag är att alltid reflektera och agera för att vår kommun ska bli ännu bättre. Det kommer i morgon vara min ingång i den spännande allmänpolitiska debatten!

KOM GÄRNA OCH LYSSNA på plats i kommunalhuset Sävsjö klockan 18.30 eller gå in och kolla på webbsändningen som du hittar via: www.savsjo.se/fullmaktige_webbsandning