onsdag 10 januari 2018

Intressanta möten och firande av födelsedagar

Lite mysigt födelsedagskäk med hustrun
ONSDAGEN HAR TILL en början varit en alldeles vanlig, trevlig dag på jobbet. Har justerat protokoll, skrivit svar på brev och samtalat med många trevliga människor, både öga mot öga och i telefon.
    Hetaste frågan just nu är återvinning och avfallshantering. Har fått en hel del samtal från människor som saknar den miljöalmanacka som kommunen tidigare skickat ut. Nu hanteras avfallet av Njudung energi och de ville tyvärr inte skicka ut någon sådan almanacka. I morgon ska jag möta VD:n för Njudung energi och då kan ni vara säkra på att jag med skärpa ska lyfta frågan om bättre information till kommunens medborgare.

ANDREAS HUGOSSON jobbar nu med utformningen av ett Allaktivitetscenter på Skyttecenter. I dag har vi träffats för att resonera om möjligheter och visioner för huset. Känns så bra att ha Andreas i denna funktion. Ingen kan vara mer lämplig för detta uppdrag!

FÖDELSEDAGSFIRANDE har avslutat dagen. Kommunchefen och jag var först i Tångerda för att gratulera VD:n för SNAB, Helena Gill, som just idag firar jämn födelsedag. Grattis!
    Hemma har jag firat min kära hustru och livskamrat, Annette, som också fyller år idag. Vi har käkat gott och haft en mysig kväll tillsammans! GRATTIS ANNETTE!