fredag 12 januari 2018

Bowling och viktigt med hälsa

NÄR JAG IDAG på min lunchpromenad lyssnade till min engelska favoritkanal, UCB, så var där ivriga diskussioner om Donald Trumps hälsa.  Just idag genomgick han den hälsoundersökning som alla sittande presidenter ska göra och många menar att det räcker inte att göra en fysisk undersökning. Det borde undersökas om denna märklige man är tillräknelig psykiskt, några menar att hans obalanserade sätt kan visa på begynnande demens. Trump själv är dock säker på sin sak och han har på twitter berättat att han mår väl och är ett geni, så det låter ju tryggt.

SÅ SOM AV EN händelse har också jag idag genomgått hälsoundersökning på vår vårdcentral. Emilia Petersson konstaterade att allt såg väl ut men jag äter på tok för mycket kakor och sötsaker. En mycket professionell undersökning med en lång rad prover och frågor som mynnade ut i tydliga råd om hur jag kan bibehålla min fysiska hälsa.

ETT AV RÅDEN är att motionera och undvika stillasittande. Kändes därför extra bra att ikväll, tillsammans med familjen, besöka racketcentrum i Jönköping för en omgång bowling!