söndag 12 november 2017

Vi pappor är viktiga

Jag är så glad för min familj
JAG KÄNNER MIG SÅ TACKSAM över att få ha en familj och att en dag som denna få känna mig uppskattad med hurrarop, en ny slips, kaffe och tårta! 

DET ÄR INTE SJÄLVKLART att få känna sig älskad och inte heller att ha en familj.  Många har det idag tufft i sina relationer och familjerna är särkilt utsatta för påfrestningar.  Jag har vid flera tillfällen fått exempel på att ett av samhällets stora bekymmer är att det finns unga pojkar som saknar närvarande pappor. En dålig eller, allra värst, en frånvarande pappa kan tyvärr allt för ofta leda till rotlöshet som gör att unga män ibland faller offer för missbruk och kriminalitet. Det är viktigt att vi som politiker jobbar för att uppvärdera och stödja familjer.  En viktig del i det är att särkilt stötta pappor att axla sin papparoll.

I DAG PÅ FARS DAG känner jag mig tacksam och privilegierad för goda relationer till min familj. Men idag också tacksam för alla pappor som är engagerade i sina barn och ger dem tid och kärlek!