lördag 11 november 2017

Gemenskapskväll och tankar om färgstark politiker

Ungdomar trängdes runt den goda
tacopajen
GEMENSKAPSKVÄLL i kyrkan var en av lördagens aktiviteter. God mat och trevlig samvaro med både unga och äldre. Kul också med musikquiz! I övrigt har lördagen för mig varit hemmapyssel med hus och bilar.

NÅS IKVÄLL AV ATT Ian Wachtmeister, en av Sveriges mest färgstarka politiker, har avlidit. När han med buller och bång gjorde inträde på den politiska scenen så gjorde han ett stort intryck också på mig som precis då hade börjat engagera mig i politiken. Många av de åsikter som han förde fram stämde inte alls med mina värderingar men jag fascinerades över hans slagfärdighet i debatterna och att det alltid "var drag under galoscherna." Även om han var tuff och udda så visade han däremellan också värme och engagemang. Det jag framförallt tycker är viktigt att ta med sig från Ian Wachtmeister är att han trots sin position, som greve och företagsledare, alltid lyssnade till folket. Vi skulle behöva mer av det bland dagens politiker.